În anul 2008, Getty Images vine cu două studii (“New directions and opportunities in visual communications” și “Visual analysis of financial services marketing for building meaningful client relationships”) în care sunt adăugate noi caracteristici ale One Life care vor fi mai prezente în fotografiile publicitare din domeniul bancar-financiar. Dintre caracteristicile cheie care vor influenţa comunicarea vizuală în anii ce urmează le amintesc pe următoarele: securitatea, portretul, imaginile narative, celebritățile de nișă, riscul.
În continuare voi prezenta ce înseamnă fiecare dintre acestea, la ce anume se referă, aceasta pentru o mai bună înţelegere a fenomenului.
1. Securitatea. Consumatorii, publicul se află într-un moment în care se simt vulnerabili la tot ceea ce există în jurul lor, sunt expusi la o multitudine de riscuri, ceea ce face ca limbajul vizual al publicităţii să fie influenţat. Acestia vor opta pentru fotografii în care este înfăţisată securitatea si echilibrul. În strânsă legătură cu nevoia de securitate
există si o dorinţă de a fi complet protejat de orice risc. Pe de altă parte, mai e o dorinţă de aventură, unde riscul este ţinut în frâu. Se face referire aici, de fapt, la imagini cu persoane dornice de aventură, fotografii ce ne înfaţisează dinamism si noi provocări.
2. Portretul va juca un rol foarte important în publicitate si de acum încolo, dar gradul de folosire a acestuia este într-o crestere continuă. Oamenii si-au pierdut încrederea în vechile instituţii si de aceea există acest trend de încredere în persoane. Getty Images ne informează că au ajuns la această concluzie după ce mai bine de 50% din cele mai vândute fotografii înfăţisau portrete. Potretele pot înfăţisa diversitate, când focusul e îndreptat către stilul individual, în dauna unei gândiri de grup, de ansamblu (în cazul acesteia din urmă, se pierde creativitatea, gândirea independentă ceea ce duce la scăderea diversităţii). Aici putem face legătura cu ceea ce am prezentat în prima parte a cercetării, conceptul de Guru Joe.
3. O altă caracteristică nouă este naraţiunea vizuală, care reprezintă de fapt o extensie a testimonialului. Brandurile împreună cu mesajul transmis vor fi incluse într-o poveste vizuală care va spune totul despre produs, fotografia publicitară în acest caz va conţine mult mai multă informaţie.
4. Alt element important si nou al curentului One Life, este reprezentat de asa numitele celebrităţi de nisă. Vor fi tot mai des utilizate în imaginile publicitare persoane exponenţiale pentru domeniul din care provin si care vor fi asociate cu brand-uri din aceeasi categorie/domeniu.
Leave a reply